Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

Platný od: 26.11.2025


I. Všeobecné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a miesto uplatnenia reklamácie, postup pri riešení reklamácií a spôsob vykonania záručných opráv tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu www.fererra.sk (alebo uveď presnú doménu, doplním).

Predávajúci:
Fererra s.r.o.
IČO: 52690636
Sídlo spoločnosti: Lúčky 60
Prevádzka / predajňa: Pri prachárni 4, 040 11 Košice
Telefón: +421 910 999 890
E-mail: Janco.senic@gmail.com
Predávajúci nie je platcom DPH.

Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrela kúpnu zmluvu s predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu.

Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok predávajúceho.
Kupujúci sa doporučuje oboznámiť s reklamačným poriadkom pred vytvorením objednávky.


II. Záručné podmienky a záručná doba

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby.

Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, pokiaľ nie je uvedené inak.

Záručným listom je doklad o kúpe – faktúra alebo objednávka s potvrdenou platbou.

Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté:

  • mechanickým poškodením tovaru,

  • používaním v nevhodných podmienkach (vysoká vlhkosť, extrémne teploty),

  • neodborným zaobchádzaním,

  • bežným opotrebením,

  • zásahom do tovaru neoprávnenou osobou,

  • pôsobením prírodných živlov alebo vyššej moci.


III. Odstrániteľné a neodstrániteľné vady

Odstrániteľná vada

Vada, ktorú možno opravou odstrániť bez zníženia funkčnosti, vzhľadu alebo kvality tovaru.

Kupujúci má právo na:

  • bezplatné a včasné odstránenie vady,

  • výmenu tovaru za nový (ak odstránenie nie je možné alebo je neprimerane nákladné),

  • odstúpenie od zmluvy pri opakovanej vade alebo pri 3 a viac rôznych odstrániteľných vadách súčasne.

Neodstrániteľná vada

Vada, ktorú nie je možné opraviť.

Kupujúci má právo na:

  • výmenu tovaru za nový,

  • primeranú zľavu, ak ide o estetickú vadu, ktorá nebráni užívaniu,

  • odstúpenie od zmluvy, ak vada bráni riadnemu používaniu tovaru.


IV. Postup pri reklamácii

Reklamáciu je možné uplatniť nasledovne:

E-mailom:

Janco.senic@gmail.com

Poštou alebo kuriérom:

Fererra s.r.o. – Reklamácie
Pri prachárni 4
040 11 Košice

K reklamácii je potrebné priložiť:

  • kópiu dokladu o kúpe,

  • popis vady,

  • vyplnený reklamačný formulár (na stiahnutie na našej stránke).

Reklamovaný tovar musí byť zaslaný riadne zabalený, aby sa predišlo poškodeniu počas prepravy.
Dobierky nepreberáme.

Reklamáciu vybavíme najneskôr do 30 dní od dňa jej prijatia.


V. Náklady a vybavenie reklamácie

  • Ak je reklamácia oprávnená, náklady na dopravu hradí predávajúci.

  • Ak je reklamácia neoprávnená, náklady na spätné doručenie hradí kupujúci.

  • Pri výmene tovaru začína plynúť nová záručná doba od prevzatia nového tovaru.


VI. Usmernenia k údržbe

Textil

  • Dodržiavajte pracie symboly na štítkoch.

  • Nepoužívajte agresívne chemické prostriedky.

  • Niektoré materiály (napr. vlna) vyžadujú šetrné pranie alebo ručné pranie.

Obuv

  • Vyberajte obuv podľa účelu použitia.

  • Chráňte pred premáčaním, sušte pri izbovej teplote.

  • Používajte obuvák, aby ste predišli poškodeniu päty.


VII. Záverečné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s:

  • zákonom č. 40/1964 Zb. – Občiansky zákonník,

  • zákonom č. 250/2007 Z. z. – O ochrane spotrebiteľa.

Aktuálne znenie reklamačného poriadku je vždy dostupné na našej webovej stránke.

Reklamačný formulár na stiahnutie: “TU”